8 tips tegen zwangerschaps misselijkheid

Zwangerschaps misselijkheid, bijna alle zwangere vrouwen hebben er wel eens last van gehad of misschien heb jij er op dit moment wel last van en wil je er graag van af.
Daarom deel ik met jullie de tips die mij tijdens mijn zwangerschap erg goed geholpen hebben met dit kwaaltje.

1 - Coca Cola drinken, het klinkt misschien raar maar bij mij hielp het echt als ik de misselijkheid aan voelde komen dronk ik snel een paar slokken cola en dan leek het weer weg te zakken.
2 - gember tabletten, deze tabletten kocht ik in de bio winkel bij ons in het dorp maar zijn vast en zeker ook bij een drogisterij te koop.
Deze tabletten waren voor mij echt een lifesaver!
Neem deze tabletten niet in als je voelt dat je moet gaan overgeven met de intentie dat het dan weg gaat want als je ze hebt ingenomen en ze zijn deels opgelost en je moet dan overgeven dan brand dit enorm in je keel, ik heb het zelf ervaren.
3 - wil je geen tabletjes innemen dan is er ook nog gember thee, dit is overigens héél vies maar het werkt!
4 - als je net als ik op de vroege ochtend niet zo makkelijk meteen iets kunt eten maar je toch misselijk voelt probeer dan iets lichter te eten zoals een rijstwafel vaak zakt de misselijkheid iets als je iets in je maag hebt zitten.
5 - Als je veel moet overgeven houd je weinig tot geen vocht vast en dit veroorzaakt uitdroging, heb je hier last van eet dan iets wat veel vocht bevat zoals watermeloen, komkommer of peer.
6 - Draag niet te strakke kleding, een strakke band om je buik van een broek kan ook de oorzaak van misselijkheid zijn als hij op je buik drukt.
7 - drink bouillon op die manier krijg je vocht binnen, en je knapt er vaak aardig van op.
8 - Blijf uit de buurt van penetrante geuren, tijdens je zwangerschap word alles wat je ruikt al versterkt, als je last hebt van misselijkheid werkt dat heel erg tegen dus pas op met teveel parfum, koffiegeur,prullenbakken en dergelijke.

Heb je het gevoel dat niks helpt ga dan even langs je huisarts of lokale apotheek, er zijn een aantal pilletjes tegen zwangerschaps misselijkheid.
Vaak haalt het de missenlijkmis niet compleet weg maar verminderd het al een hoop.

Hopelijk hebben jullie aan deze tips net zo veel als ik 


Reacties

  1. In plaats van cola en gemberthee: (heet) water met citroensap en in een thee-ei een stukje gemberwortel. Smakelijk en effectief. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt inderdaad een stuk smakelijker, als ik ooit voor een 2e kindje ga hou ik het in gedachtten

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts